Monday, July 6, 2009

1st day lapor diri

WUt the hell...?????

hr ni bangun awal spt besa la...aku ngan kelambatan n ketermalasan aku yg mmg dah sebati dalam hidup!!!!doi....akhirnya dlm 5.30 pagi aku ter...bangun jg la tanpa mendengar bunyi alarm clock ..hehehe...na ...ko....punyala rush....

aku ngan ct my new friend from kursus last week telah pun siap2 dlm jam 5.55am...so, dengan senang hati dah siap, aku pun p la masak air.....last, minum pagi n sarapan ..dalam jam 6.15am la gtu jalan....trus..blah...
al-kisahnya nak cari bas utk kawanku ni...smpi kt b'fort dalam 40 minit masa perjalanan.tp, malang pla...bas yg ditunggu2 x muncul...so,aku kena la berpusing ke SK gadong yg jarak skolah tu sm ngan jarak skolah aku kena posting...xpa2....1st day....dengan senang hati antar ja la...bila g nak tolong orang....huhu....
akhirnya ct pun smpi la d sk gadong ....

aku truskn pejalanan ke smk yg telah ditetapkan...ooo!!tidak!!!!!dalam 30 minit gakla aku nak smpi kt ctu...dussh!!!smpi ja depan office..

bersama kerani skul...

aku:salam, ble jumpa ngan pengetua?saya nak lapor diri...

kerani:tunggu kat dalam...

aku:(dengan selambany aku pun ikut gak aunty kerani kt dlm...)....

kerani:nak lapor diri untuk guru ajar apa?

aku: x, bukan guru.sy dr kpkk ditugaskan untuk jadi fasilitator schoolnet..

kerani: oo, apa tu???

aku: (Buat muka explain)....eeerk...ni tugas untuk membuat laporan mengenai ICT, berkaitan ngan makmal...membantu guru , buat in house training....smpi la berbuih2 aku bckp ...baru la aunty kerani.....ooooo...

kerani: bha, ko tunggu tah dlu...kali pengetua minum dulu tu...

aku: ok...

kerani: mana surat lantikanmu?liat ku dulu...

aku: bha, ni na...

kerani: owh, d bawah Kpkk..

aku: ya...

dalam 20 minit la aku menunggu, akhirnya smpi la orang penting untuk lapor diri....lega pla ....

dialog bersama pengetua,

aku:salam...

P:lapor diri untuk apa tu?

aku: untuk jawatan SPS FS...ni surat lapor diri .....

P:ooo....bha, ko isi dlu borang lapor diri tmpt kerani....
tp, skrg makmal tak buka sebb guru yg in charge x da pla .hr ni bertugas jaga peperiksaan....

(sebelum tu, dgn panjang lebar aku dah explain apa skop tugas....1 lagi pasal waktu keja aku ble pilih smda nak office hour or ikut guru....so , aku mmg la nak ikut masa guru ja...hehe...)

aku: ok...bha, duduk dlu tmpt kerani....


( sabar ja la...1st day...aahahhaha!!)hope 2morrow will be better.....

No comments:

Post a Comment